כולנו משתאים לגלות שאין בעל בית שלוקח בעלות על מאות אלפי העסקים בישראל הנאבקים במשבר שמביא איתו נגיף הקורונה.
חבילות הסיוע שעצמאים זוכים להם בעולם החל ממימון שכר עבור עובדים בחברות שיימנעו פיטורים בבריטניה ועד זיכויי מס ומחיקת חובות בארצות הברית. מנגד, בישראל, המומחית במצבי לחימה, הציגה אקדחי צעצוע לעסקים שמדממים בשטח. ראש הממשלה הנחה את האוצר להציג תכנית סיוע לעצמאים בשווי 50 מיליארד שקל ואולי היא תביא בשורה, אולי לא. אבל מי שימשיך לשבת על הגדר יישאר מחוץ למשחק.
וחוקי המשחק השתנו. קהל היעד שלנו שבוי והוא משנה הרגלים. במקום לחכות שמישהו ייקח עלינו בעלות, אנחנו ניקח את המושכות לידיים ונגדיר לפני הכל לעצמנו את המטרות שיגדירו את כלי המלחמה שלי:
אני חייב לשמור על רלוונטיות העסק שלי מול הלקוחות (Top of Mind)
אני מתחיל לייצר דאטה איכותית של לקוחות, ליום שאחרי הקורונה (והיום הזה יבוא)
אני שומר על תזרים הכנסות! גם אם נמוך מהרגיל, אבל מייצר תזרים
אז איך מתחילים לחשוב מחדש?
1. מה הסיטואציה שקהל היעד שלי נמצא בה ואיזה פתרונות רלוונטיים אני יכול להציע לו?
2. איך אני מגיע ללקוחות שלי – פיזית ווירטואלית
3. איזה תשתית יש לעסק שלי שאני יכול למנף להכנסות נוספות?
אני אתמקד כמובן בדוגמאות של עסקים שלקוחות לא יכולים להגיע אליהם יותר ולא בעסקים נותני שירות. נתחיל לדוגמא עם תחום הקוסמטיקאיות, הטיפוח והמספרות שלקראת הפסח נהנה מביקוש גבוה ומתמודד כעת עם הזמנות גדולות של חומרים שעומדים ללא שימוש. בונים ערכות טיפוח/צבע לשיער אישיות שמותאמות ללקוחות שאתם כבר מכירים, מצרפים את 'כלי העבודה' וסרטון הפעלה ומביאים ללקוחות עד דלת הבית.
תחום נוסף הוא חנויות היצירה שיכולים לתת מענה איכותי ומשמעותי עבור משפחות שמבלות שעות רבות עם הילדים ומחפשים תעסוקה. כאן יש עולם של אפשרויות, החל משיתוף פעולה לוקאלי עם חנות ספרים ומגזינים, משחקי ספורט והפעלה ועד חבירה למומחה.ית DIY ובונים ערכות לפי נושאים למשל אביב, חג הפסח וכו' שיכולות לשלב מוצרי תעסוקה והנאה לכל המשפחה. מעין ערכת הפתעות שבועית ולהפוך להיות מישהו משמעותי שמביא ללקוחות משהו חיובי להתעסק בו. הדוגמאות הן רבות ואינסופיות.
אז אחרי שהפעלתם את עצמכם מחד, מתחילים לצבור דאטה של לקוחות ולתקשר להם לא רק מבצעי מכר אלא גם תוכן עם ערך, כזה שייתן מענה למצב הנוכחי – להיות בבית. תוכן ששומר על הקשר עם הלקוחות שלי ומחזק את הקשר שלהם עם המותג והעסק שלי, טיפים, סרטוני הפעלה וכו'. ניצור קהילה לעסק שביום של אחרי הקורונה יכירו תודה. החשיבה צריכה להיות איך אני נותן עכשיו יותר – במוצר נוסף, במחיר מעולה של אחוז רווח בסיסי כי זה צו השעה, במשלוח חינם, כדי שהלקוחות שלי יבינו שאני עכשיו כאן בשבילם.
מרוויחים נאמנות לקוחות, הופכים להיות מענה אמיתי לצורך של הלקוחות במצב הנתון, מכסים את ההוצאות וגם שומרים על תעסוקה, לא פחות חשוב. אחר-כך גם מדרבנים את הלקוחות לשלוח לחברים ועושים מהלך של חבר מביא חבר ואולי אפילו מצליחים לגייס לקוחות חדשים.
Comments